Vanity Clinics | Be your own kind of beautiful
Boka Solna Boka Kista

Lapex 2000

Lapex 2000 BCS – fettreducering med Laser

Genom ”coldred” eller lågeffekt diodlaser med lapex 2000 BCS,patenterad teknologi är det möjligt att snabbt,säkert,enkelt,effektivt och helt smärtfritt bryta ner fettcellerna och tömma dem samt forma kroppen och ansiktet utan konvalenstid eller bieffekter. Resultaten kan mätas omedelbart efter behandlingen.

Så fungerar det

Lapex 2000 BCS är en lågeffekt laser som är helt ofarlig och fokuseras till fettcellernas förminskning. Lapex 2000 BCS utvecklades från Lapex 2000 som är en lågeffektlaser för lindring av muskelsmärtor till Lapex 2000 BCS även kallad Lapex BCS- Body Contouring System. Systemet utvecklades till att reducera envisa fettdepåer som inte svarar på diet eller träning. Behandlingen är behaglig, avslappnande och helt smärtfri.

Effekten får man genom att laserenergin träffar fettcellerna, värmer upp dem och bryter ner cellmembranet. Innehållet med vatten, glycerol och fria fettsyror frigörs från cellerna, glycerol återvinns i kroppen till energi och vattnet töms ut från kroppen genom lymfsystemet. Fettcellerna minskar i storlek direkt, vilket innebär att resultatet är synligt och mätbart direkt efter första behandlingen.

Även blodcirkulatinen , kollagen- och elastinproduktionen stimuleras som i sin tur ökar hudens spänst.

Omedelbara resultat syns direkt efter behandlingen, studier visar en minskning med 1-4 cm efter en behandling på ett område.

Lapex - Before/After

På videon nedan kan ni se hur denna behandling går till